Friday, 14 April 2006

Flora dan fauna

Pohon-pohon hijau
tanpa berdaun
masih berdiri gagah
menanti musim panas dengan kesabaran
bilakah akan muncul.....

Bunga-bunga menampakkan diri
masih malu-malu untuk menguntumkan mekar
daku menanti...
untuk menikmati keindahan mu

salju menimpa bumi
di musim yang tak dijangka
dingin menghiris kalbu
menggeletar daku kesejukan.....

langit petang
mentari menghilang
sang rambulan menjelma
menerangi malam yang suram....

Inilah kebesaran Ilahi....




Tulips di taman mini ku





Pohon yang mula budding


Daffordil di tamanku



Pokok tak berdaun dan langit yang berawan (ada org suka tengok awan kan?)


Drawf tulips



Daffordils dari taman ke dalam pasu meghiasi meja makan


Salji di petang Ahad


Langit senja di penghujung Sabtu

Have a nice weekend....kami pergi jalan-jalan........

NB: Gambar tidak mengikut kronologi dan sajak sempoi, idea di dapur ketika memasak dan masukkan entry ni

6 comments:

Syikin said...

tersenyum lebar saya tengok gambar2 ni..terutama gambar awan tu. cantik2lah gambar ni, terima kasih ya :) :)

hish..bilalah saya blh sampai ke sana ya?

Syikin said...

oh ya..tengok sajak faez ni, membuak2 pulak saya nak mulakan balik minat saya bersajak ni..lama dah tak asah pensil ni.ihiks

Raiedzall said...

Saya pun slalu gak cipta sajak masa sekolah menengah dulu-dulu, sayangnye masa tu tak de blog nak simpan koleksi sajak yg tercipta, Simpan kat buku latihan sekolah jer.. dah hilang dah ler..anyway nice sajak by the Doc..

Kak Lady said...

Faez...ade bakat bersajak rupanya doktor kita ni...

Cantik2 gambar bunga tu especially the daffodils & tulips...

FaEzHussain said...

syikin...
heheh itu la, sejak 2 menjak ni, asyik suka tengok awan aje lah.

syikin lagi
teruskan usaha anda......

raiedzall...
tq. saya masa sekolah dulu, ade simpan buku2 lagu jek. masa undergrad dulu ade la contribute sajak2 sempoi dalam newletter. takde la berbakat sgt, bila ade hangin tu, menjadik gak ayatnya...

KakLady
tq. Gambar2 tu amik dengan fon-cam jek. digicam semua dah rosak belasah dek anak....

mama mulan said...

enjoyable..keskemaan berkurangan.hehee.teruskan usaha..

Jom Borak

Name :
Web URL :
Message :