Saturday 15 July 2006

Kisah interview di London

Khamis 6hb lepas saya dan hubby 'berlepas' ke London menaiki pesawat 'Express National' yang bertolak jam 840pagi dari Central Station Sheffield.

Asyik gi London aje kan doktor sorang ni....:D

Takde mende nak cerita sangat pun, tapi ada la seperkara dua yang di highlightkan.

Pesawat tiba di pinggiran Marble Arch lebih kurang jam 1 petang. Dalam pesawat, dah la takde 'in-flight' entertainment, air pun tak dihulur....Saya plak, dah terjangkit dengan Nabilah, jadi restless bila dah dekat 4 jam dalam 'pesawat'. Nasib baik tak melalak, kalau tak sure 'pilot' dah suruh turun.

Yang lain kali ini, hanya kami ber2 aje ke kota kosmopolitan ini. Romantis gitu.

Tiba di London, perut mula mendendangkan lagu keroncong untuk makan, jadi kami pun cari tempat duduk yang ada di sekitar Oxford Street tu, dan berjamu selera dengan nasi lemak yang mama bekalkan. Sedapnya.

Lepas pusing-pusing jalan ni, kami pun menaiki bus ke MSD.
Jeng jeng, saya ni nak menjawab persoalan Tuan NBK466 tempoh hari mengenai MSD.

Sampai di sana, kami solat Zohor-Asar dahulu sebelum interview.
Ada lebih kurang 10 candidates, ada yang datang jauh nun dari Dundee, Scotland.
Sementara menunggu giliran, kami sempat la berborak-borak bertanyakan latar belakang masing-masing. Padahal nama pun tak tanya... :D, selalu gitu kan?

Pasangan dari Dundee tu, sedang buat Phd dalam Juresalem Studies, wah hebatnya.
Yang dari Manchester, sedang buat Phd dalam Engineering.
Pasangan dari Loborough, suaminya dah dekat nak habis Phd,tengah terkial-kial buat thesis (sama keadaan dengan hubby saya), isterinya sedang buat Phd, dua-dua dalam bidang Communication.

Saya pun dok berborak-borak la dengan pasangan dari L'bro ni. Hubby saya bertanyakan isterinya, ada kembar ker, sebabnya muka iras2 sesorang yang dia kenal masa kursus pre-departure di USM dulu. Lor...rupa-rupanya sister dia tu adalah salah seorang dari mereka yang berkembar 3. Dan suami dia plak, duduk di area Kelana Jaya, sama dengan saya, cuma dia sekolah BBB, saya SMS aje. Tapi mukanya macam pernah kulihat, tapi di mana ya??Mungkin terbersua kat Giant kut.

Pasangan dari Dundee, agak sibuk melayan anak mereka yang 18 bulan tu. Dan tak sempat nak berborak-borak.

Lebih kurang jam 3 lebih kut, datang la seorang pensyarah dari University dekat-dekat situ. Orangnya putih tapi cakap bunyi utara. Tapi bukan omputih mat saleh la. Dia tengah nak negotiate position dan pay as Assoc.Prof dengan USM. Tengok-tengok nama dia bila dia tulis kat atas list tu, lor...ini la orangnya yang saya pernah berborak dalam alam cyber masa saya undergrad dulu, dan dia kawin dengan kawan saya. Keciknya la dunia.Macam jejak kasih plak jadiknya petang tu. Tapi saya tak mention la yang pasal berborak di bbs dulu. Lagi tiga candidates diam aje, biasalah budak-budak undergrad, deme segan sket nak menyampuk orang berumur bercakap.

Tiba turn saya, hubby saya ikut sama, kononnya nak introduce diri kata dia RKLA USM gak. Panel interview hanyalah Prof.Dato TNC tu sorang sahaja. Dia la yang ambil details, dia lah yang menanya soalan, dan dialah yang minum air sorang-sorang. Tak pelawa pun.
Ala interview pun sempoi aje, borak-borak. Saya sebenarnya nak bertanya, aphal USM senyap aje dengan application saya, dah masuk tong ka? Prof ni pun cam tak berapa sure jek camne pentadbiran USM cawangan medic. Asyik duk 'Nanti I look into it'.

Lepas interview tu, kami blah aje la. Selepas kata goodbye dan good luck pada candidates lain.

Ke Oxford Street semula,ke kedai bag. Niat nak sambar beg kerja, belek punya belek punya belek, akhirnya angkut la satu beg kulit. Sebelum nak angkut tu, sure dah kena bayar dulu.

Sebabkan kami berdua aje, kami pun gi makan kat Mawar Restaurant di Edgware Road.

Bertolak jam 815malam, sampai Sheffield dekat 1145, bus nak balik rumah pun dah takde. Terpaksa la naik taxi. Merasa gak la hubby saya naik black cab.

Sekian sahaja.
Ni gambar kat London, Malaysian Hall dah cantik.


Later.....
PS: Ada tak mana-mana sites yang senang sikit nak uploadkan gambar selain dari slideshow dan photobucket? Blog saya ni masih mengong bab2 nak upload gambar

PPS: Maaf website slide tgh menggila, dan saya dah hilang sabar. Nanti bila saya dah ok, saya uploadkan gambar semula.

4 comments:

Kaklong Syikin said...

moga hasil interview tu menggembirakan.

ada masa slideshow n photobucket buat hal.sabar ya.

dr. saya masukkan blog masakan dr. kat blog saya tau :)

Literature Sushi said...

kat restoren mawar ada tak jumpa mamat2 groovy he..he.. (rujuk blog AJ)

aNIe said...

Faez...moga berjaya ye....sayang plak tak dpt tengok slide tu...mintak2 okay nanti dpt lah tengok

NBK466 said...

Jap...interbiew apa nie yek?

Jom Borak

Name :
Web URL :
Message :